REPTE 1
REPTE 1
Aquest repte consta de 4 activitats: el glossari, la definició de "Flipped Classroom", la definició del rol del docent i del rol de l'alumne i finalment, els 3 punts forts i els 3 punts febles del "Flipped Classroom".
GLOSSARI
- Escola pública: És un concepte educatiu i un model pedagògic. Aquest tipus d’escola reconeix el dret de tots els infants a l’educació i adoptar les mesures econòmiques i legals per a poder-ho realitzar. A més a més, ha de ser igualitària per a tothom. És finançada amb fons públics i és gestionada per la mateixa Comunitat Educativa.
- Escola pública: És un concepte educatiu i un model pedagògic. Aquest tipus d’escola reconeix el dret de tots els infants a l’educació i adoptar les mesures econòmiques i legals per a poder-ho realitzar. A més a més, ha de ser igualitària per a tothom. És finançada amb fons públics i és gestionada per la mateixa Comunitat Educativa.
- Centre d’educació especial: En aquests centres, s'atén l’Educació Especial. Aquesta és el conjunt de recursos necessaris perquè els alumnes amb necessitats educatives especials, temporals o permanents puguin aconseguir els objectius establerts per a tots els alumnes. S’han de regir pels principis de normalització i d’integració.
- Escola rural: És coneguda com l’escola de les tres “P” (Petita, de Poble i Pública). És una escola que normalment s’ubica en pobles o municipis petits. En elles, i sol haver-hi alumnes de diverses edats en la mateixa classe.
- ZER: Zones Escolars Rurals (ZER). És una agrupació d’escoles públiques ubicades en diferents poblacions rurals d'arreu de Catalunya. El seu objectiu és fomentar els mateixos continguts a les diverses escoles que formen part de la mateixa ZER.
- Centre d’alta capacitat: En aquestes escoles hi acudeixen infants amb un nivell intel·lectual superior al de la resta d’alumnes. Aquests infants en una escola ordinària s'avorreixen, ja que el seu nivell intel·lectual es correspon amb un nivell educatiu superior.
- Escola concertada: És un centre educatiu de gestió privada però alhora finançada per l’administració pública. En aquestes escoles, les famílies han de pagar una mensualitat per poder portar els seus fills a l’escola.
FLIPPED CLASSROOM
El Flipped Clasrrom és un model
pedagògic que s’entén com a classe invertida, per tant el que pretén és que
alguns processos d’aprenentatge passin de ser de dins a fora de l’aula.
El
temps dins de l’aula s’utilitza per facilitar i potenciar altres processos
d’adquisició o pràctica de coneixements.
A més, té un enfocament integral que
combina la instrucció amb mètodes constructivistes, l’increment de compromís i
implicació dels alumnes amb el contingut del curs i millorar
la seva comprensió dels conceptes. El temps de classe és per potenciar la participació
dels estudiants i el aprenentatge actiu a través de preguntes, discuisió i activitats per fomentar l'exploració, l'articulació i l'aplicació d’idees.
ROL DOCENT I ROL ALUMNE
ROL DEL DOCENT
El mestre té el rol de guia en l’educació i reforçar els estudiants en la resolució dels problemes. El mestre ha de :
- Detectar el potencial de l’alumnat.
- Generar el treball en equip i és qui ensenya a treballar d’una manera sistemàtica i eficaç a través de rols i tècniques de l’Aprenentatge Cooperatiu.
- Tracta que els alumnes aprenguin per descobriment.
- Proporcionar una retroalimentació periòdica sobre el treball de l’alumne.
- Disposar d’hores de tutoria personalitzades per anar seguint a l’alumne.
ROL DE L’ALUMNE
En aquest procés, l’alumne adquireix més autonomia i descobreix ques ell és el responsable del seu propi aprenentatge. És a dir, l’alumne passa a ser el protagonista de les classes.
3 PUNTS FORTS I 3 FEBLES
PUNTS FORTS
- El Flipped Classroom permet a l’alumne tenir un paper actiu dins de l’aula i construir el seu propi coneixement al seu ritme.
- Aquesta classe invertida permet a l’alumne un desenvolupament de habilitats socials, comunicatives, de treball en equip entre altres.
- Es potencia l'aprenentatge per descobriment de l’alumne a partir dels seus interessos i de les seves necessitats. Gràcies a poder incloure altres metodologies més enllà de la classe magistral tradicional.
PUNTS FEBLES
- Els docents s’han de formar de manera continuada en aquest tipus de metodologies i s’exigeix una millor preparació de tots els mestres.
- Al treballar amb tecnologies, els alumnes haurien de tenir tots l'accés a aquestes tecnologies perquè no es formessin divisions en el grup.
- Els alumnes han de fer les activitats sense la supervisió constant d’un adult i això pot portar a que hi hagi nens que no facin les activitats.
FONTS D’INFORMACIÓ
- https://rua.ua.es/dspace/bitstream/10045/99040/1/Investigacion-e-innovacion-en-la-ES_115.pdf
- De soto, I.(2018). Flipped Classroom como herramienta para fomentar el trabajo colaborativo y la motivación en el aprendizaje de geología. Revista Electrónica de Tecnología educativa, núm 66, p. 44-60. Universidad pública de Navarra. DOI: https://doi.org/10.21556/edutec.2018.65.123
- https://www.campuseducacion.com/blog/revista-digital-docente/metodologia-flipped-classroom
- https://sites.google.com/site/flippedclassroomnaty/rol-del-docente-y-alumno
- https://www.theflippedclassroom.es/
- http://tipologiaescolarblog.blogspot.com/2011/10/definicion-escuela-publica.html
- http://www.xtec.cat/centres/a8055154/definici.html
- https://biblioguies.udl.cat/c.php?g=657803&p=4630979
- https://www.definicionabc.com/general/escuela-publica-privada.php
- http://heiapsicologia.com/heiapsicologia.com/desenvolupament__6_a_12_anys.pdf
Comentarios
Publicar un comentario