Aquí hi ha la bitàcola de l'Escola El Segre, on hem anat apuntant cada dia les activitats que vam realitzar a l'aula i, el que hem après en cada sessió.
REPTE 6 Aquest repte consta de 5 activitats: la primera és quina diferència hi ha entre Àmbits, Dimensions i Àrees, quantes diferències bàsiques hi ha, quants àmbits hi ha, relacionar cada àmbit amb les competències i àrees i finalment, planificar una intervenció docent. Primer, hi ha una pregunta general: El currículum d'Ed. Primària, com està organitzat? El currículum s’organitza en àmbits que agrupen les àrees de coneixement. A cada àmbit s’estableixen les competències bàsiques pròpies de cada àmbit agrupades en dimensions. A més, també està organitzat amb etapes de sis cursos i cicles (inicial, mitjà i superior). Entenem per competència la capacitat de resoldre problemes reals, aplicant i relacionant coneixements, habilitats i actituds en contextos diversos. QUINA DIFERÈNCIA HI HA ENTRE ÀMBITS, DIMENSIONS I ÀREES? La diferència resideix en què les dimensions i les àrees formem part dels àmbits, ja que cada àmbit està format per àrees de ...
REPTE 3 Aquest repte consta de 3 activitats: els principals documents de gestió i funcionalment del centre educatiu i un mapa conceptual, les parts del PEC i, l'elaboració d'un PEC. QUINS SÓN ELS PRINCIPALS DOCUMENTS DE GESTIÓ I FUNCIONAMENT DEL CENTRE EDUCATIU. FER UN MAPA CONCEPTUAL PER ESTABLIR LES RELACIONS. PARTS DEL PEC El PEC (projecte educatiu del centre) és el document estratègic de la institució escolar que defineix el funcionament en l’àmbit curricular, organitzatiu i de gestió. S'adapta a la realitat dels alumnes i a l’entorn. Concreta, interpreta i aplica la normativa vigent del centre d'acord amb les necessitats educatives dels alumnes i els objectius del centre. El projecte educatiu del centre ha d'incloure els elements següents: Introducció Definició institucional: la identitat del centre, el caràcter propi, les seves característiques, els elements de context i les necessitats educatives dels alumnes. Objectius del ...
REPTE 7 Els alumnes han d’aprendre perquè puguin assolir unes competències bàsiques en un grau suficient que els permeti incorporar-se a la societat com a ciutadans actius. Els alumnes han d'aprendre a través de dos factors: en primer lloc, les competències per aprendre coneixements per comprendre, habilitats per actuar i actituds per comprendre'ls i en segon lloc, els continguts que són objectes d’aprenentatge que combinats i contextualitzats, permeten assolir les competències. La relació entre competència, contingut i objectiu és que tots tres es troben dins la programació anual de cada àmbit curricular. Tots volen aconseguir com a finalitat, que un cop s’han assegurat que hi ha les competències, l’objectiu i el contingut complerts, sabent que els alumnes aconseguiran aprendre els conceptes necessaris durant l’etapa educativa obligatòria. Un exemple, seria aprendre la fotosíntesi. L’objectiu seria aprendre totes les fases d’ella i, com va evolucionant. El co...
Comentarios
Publicar un comentario